Content Marketing, SEO, webontwikkeling en design

Content Marketing, SEO, webontwikkeling en design

Content Marketing, SEO, webontwikkeling en design

Woltjer Media BV - Content Marketing, SEO Marketing, Webdesign

Nieuws

SEO: welk hoedje heeft u op?

ByonwithReacties uitgeschakeld voor SEO: welk hoedje heeft u op?

Altijd weer die SEO. Het is vandaag de dag ondenkbaar dat uw website niet geoptimaliseerd is voor Google. Middels Search Engine Optimization kunt u, oor de juiste woorden en technieken te gebruiken in uw teksten wordt uw site beter gevonden door de zoekmachines. Dit is belangrijk omdat potentiële klanten dan eerder bij u terecht komen in plaats van bij een concurrent. Het klinkt eenvoudig, u plaats wat relevante woorden en de website is volledig geoptimaliseerd. Maar het ligt iets gecompliceerder. Bij het optimaliseren zijn er namelijk drie mogelijkheden. Deze 3 manieren worden de Hats genoemd. Een korte uitleg:

Waarom SEO Hats?

De naam komt voort uit de westernfilms waarin de cowboys hoeden droegen. Aan de kleur van de hoed kon je meteen zien of het een goede cowboy of een schurk was. Een witte hoed stond voor de ‘good guy’ en de schurken hadden altijd zwarte hoeden. Deze zelfde indeling wordt gevolgd bij de optimalisering voor zoekmachines.

Bedrijven die op een rustige maar doeltreffende manier hun site optimaliseren passen White Hat SEO toe. Zij lopen geen risico op een eventuele sanctie of verwijdering uit de zoekmachines. Dit ligt al iets anders bij Gray Hat SEO. Dit zijn bedrijven die op het randje van het toelaatbare opereren. Black Hat SEO is helemaal uit den boze. Op ongeoorloofde wijze wordt dan de zoekmachine voor de gek gehouden waardoor een website wel direct naar voren komt terwijl dat niet volgens de juiste manier gedaan is.

White Hat SEO

Personen en bedrijven die White Hat SEO toepassen doen dat volgens de regels die de zoekmachines hanteren. Er wordt op geen enkele manier geprobeerd om de zoekmachines te misleiden. Op een eerlijke manier proberen White Hat SEO’ers hoog in de rankings te komen. Daarbij wordt er gelet op de indeling van de website en het creëren van de juiste content.

Wat betreft de content is dit vooral tekst die de ‘spiders’ op het internet moet trekken. Spiders kun je zien als een soort spinnen die razendsnel het internet afstruinen op zoek naar de meest relevante informatie over een onderwerp. De kunst van een goede SEO tekst is de juiste tekst in de juiste hoeveelheid op de juiste plaats. Bedrijven die White Hat SEO toepassen zullen niet aangemerkt worden als spammer door een zoekmachine. Hierdoor zullen klanten vanzelf bij u terecht komen. U kunt hier meer informatie vinden over de verschillende vormen van optimalisatie.

Gray Hat SEO

Iets agressiever dan het softe White Hat SEO is de grijze variant. Gray Hat is niet verboden, het is alleen het opzoeken van de grenzen. Nieuwe technieken op SEO gebied vallen automatisch in deze categorie.
Een zoekmachine zal niet zo snel een site die Gray Hat SEO toepast als spam zien maar op het moment dat een spider ontdekt dat er iets niet klopt met de optimalisatie zal er aan de bel worden getrokken. Het toepassen van Gray Hat SEO neemt dus wel degelijk risico’s met zich mee.

Een goed voorbeeld van Gray Hat SEO is Spamdexing. Hierbij wordt er geprobeerd om de zoekmachines te manipuleren op manieren die echt op het randje van het toelaatbare zitten. Bijvoorbeeld door het herhalen van zinnen die niets met de tekst van doen hebben maar wel goed scoren in de zoekmachines. Ook de META Tag kan gebruikt worden voor Spamdexing. Door keywords op te geven die niets met het onderwerp te maken hebben maar wel met een ander gedeelte op je site kunt u alsnog bezoekers trekken. Zoekmachines zullen dit niet snel opmerken en Gray Hat SEO is dus een slinkse maar vaak wel succesvolle manier om goed te scoren in de rankings.

Black Hat SEO

Deze variant van optimaliseren maakt gebruik van technieken die niet zijn toegestaan volgens de zoekmachines. Op het moment dat een site die hiervan gebruik maakt ontdekt wordt, zal deze per direct uit de zoekresultaten worden verwijderd. Een bekend voorbeeld van Black Hat SEO is Cloaking. Hierbij heeft u dan twee versies van uw site. Normaal gesproken is de standaardversie van de site te zien. Maar op het moment dat een ‘gebruiker’ herkent wordt als ‘Spider’ wordt er opeens een compleet andere site getoond die veel irrelevante zoekwoorden gebruikt waardoor de site goed scoort in de zoekmachines.

Een ander voorbeeld is verborgen tekst. De kleur van bepaalde tekst wordt dan in dezelfde kleur geschreven als de achtergrond van de site. Op die manier valt de tekst niet op maar draagt deze wel bij aan het gevonden worden in de zoekmachines. Ook kan er een te grote hoeveelheid aan keywords of links worden geplaatst. Black Hat SEO is niet toegestaan en brengt flinke risico’s met zich mee. Bijvoorbeeld uitsluiting uit de zoekresultaten.

 

Meer weten over zoekmachineoptimalisatie? Neem dan gerust eens contact op.

Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

ByonwithReacties uitgeschakeld voor Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

U bent ze vast wel eens tegengekomen op het grote wereldwijde web, de termen SEA en SEO. Maar waar staan deze afkortingen nu eigenlijk voor en wat houden ze precies in? SEA staat voor Seach Engine Advertising en heeft betrekking op het adverteren in zoekmachines. In feite zouden we dit net zo goed GA kunnen noemen: Google Advertising. Want hoewel er natuurlijk andere zoekmachines zijn, is Google verreweg marktleider en moet u hier eerst uw focus op leggen. Adverteren binnen Google gaat via het systeem van Google Adwords. Op de werking van Google Adwords ga ik in dit artikel verder niet in, de nadruk ligt nu even op het verschil in terminologie. U kunt SEA eigenlijk het beste zien als een betaalde manier om hoger te ranken in Google.

SEO staat voor Search Engine Optimization en ook in dit geval zou u dit weer kunnen beschouwen als Google Optimalisation. Door middel van SEO probeert u uw website zo hoog mogelijk te laten ranken in zoekmachines. Google heeft een algoritme ontwikkelt waarmee bepaald wordt welke websites op welke zoekwoorden bovenaan dienen te staan in de zoekmachine (wel onder de betaalde resultaten uiteraard, er moet immers geld verdiend worden). Dit noemen we ook wel natuurlijke zoekresultaten. Hoe dit algoritme precies opgesteld is weet men alleen bij Google. U krijgt als eigenaar van een website of webshop wel tips van Google om uw website zo goed mogelijk vindbaar te maken, maar de succesformule om op positie 1 in Google te komen krijgt u natuurlijk niet.

Kort samengevat: met SEA kunt u betaald bovenaan in Google komen te staan en door middel van SEO gratis? Wanneer u voldoende kennis van SEO heeft, dan mogelijk wel. Maar bij goede SEO komt een hoop kennis kijken. U kunt hier beter een specialist voor inhuren. En dat geldt ook voor SEA. Wanneer u niet goed weet wat u doet, betaalt u gemakkelijk veel te veel geld voor uw advertenties via Google Adwords.

Wilt u meer weten of SEA en/of SEO? Neem dan gerust eens contact op.

 

Auteur: Nick Woltjer (Woltjer Media BV)

Combinatie design en marketing

ByonwithReacties uitgeschakeld voor Combinatie design en marketing

Voor Greenroof4life mochten wij al eerder het logo en visitekaartjes ontwikkelen. Momenteel zijn we ook bezig met de Content Marketing van de website, zijn we een AdWords-campagne aan het opzetten en vertalen we op termijn de website in het Duits en het Engels. Graag vertellen we iets meer over dit bedrijf.

Greenroof4life beheert een sedumkwekerij in Yde en levert sedummixmatten voor verschillende toepassingen. Een belangrijke toepassing van sedum is als dakbedekking, voor zogenaamde groendaken. Sedum kan toegepast worden op platte daken en op daken met een helling van 10 tot 30 graden. Sedum als dakbedekking wordt steeds populairder, omdat dit een goede isolatie biedt. Het is zelfs mogelijk om een subsidie voor deze daken aan te vragen.

Kijk voor meer informatie op: www.greenroof4life.nl

ENKELE OPDRACHTGEVERS